Es faran, com a mínim, dos proves escrites per avaluació seguint el model de selectivitat, que constaran d'una part teòrica i una part de comentari de documents (mapes històrics i textos) Al llarg del curs els alumnes realitzaran treballs, exposicions orals, mapes històrics, eixes cronològics, comentaris de text, per tal de preparar la part pràctica de la materia.

La qualificació de cada avaluació s’obtendrà de la següent valoració:

80% proves escrites

15% feines i treballs

5% actitud (puntualitat, interès per l’assignatura, etc).

El resultat de la mitjana trimestral ha de ser com a mínim 5 per superar la matèria. La recuperació de cada trimestre consisteix en una prova escrita sobre tota la matèria i es realitzarà després de les vacances trimestrals. Encara que la nota trimestral sigui més alta que la nota de la recuperació, l’alumne es quedarà amb la nota de la recuperació. La no presentació a la prova es qualificarà amb un 0.

Al final de curs es farà la mitjana de les notes de cada avaluació trimestral. Per superar l’assignatura s’ha d’aconseguir com a mínim un 5 i tenir aprovades les tres avaluacions Si hi ha una  avaluació suspesa  es podrà realitzar un examen  per a recuperar l’ avaluació no superada.

Les faltes de ortografia i sintaxis així com la mala presentació de la prova escrita baixaran fins 1 punt de la nota.

Si un/a alumne/a és agafat copiant en un examen, el suspendrà.

L'assistència a classe i puntualitat és obligatòria per als alumnes del Batxillerat.

Seguint les instruccions de la CCP aprovades en el curs 2005/6 cada falta d’assistència injustificada baixarà 0,25 punts de la nota trimestral, ja que l’assistència a classe i a les activitats complementàries i la presentació a tots els exàmens són obligatòries. Pel que fa a les faltes d’assistència injustificades i la impuntualitat amb la baixada  corresponent de la nota, es poden esmenar mitjançant la realització d’un treball que es lliurarà desprès de les vacances trimestrals.

Perquè un alumne tingui dret a fer un examen al qual no s’ha presentat, ha d’aportar un justificant mèdic o d’un altre organisme oficial de l’administració (policia, jutjats, etc) en el terme de tres dies. No s’admetran justificants genèrics del tipus: justific totes les faltes des de… fins…

Cada falta d’ortografia i sintaxis així com la mala presentació de la prova escrita baixaran un 0,10 punts fins a un màxim d’un punt.

Si un/a alumne/a és agafat copiant en una prova escrita, tindrà com a nota en l’examen un 0.

Per als alumnes que hagin suspès l’assignatura en juny es farà una prova extraordinària en setembre que inclourà tota la matèria del curs.